Ohjattujen tuntien esittely

KEHONHUOLTO 

Kehonhuolto sopii kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille. Tunnin tavoitteena on parantaa kehon liikkuvuutta ja lihasten elastisuutta, vartalon hallintaa ja tasapainoa unohtamatta. Tunnilla läpikäytävät harjoitukset tehdään oman kehon painolla ja lihashuoltoharjoituksissa käytetään jonkin verran myös foam rolleria eli putkirullaa. Voit halutessasi ottaa tunnille mukaan myös oman putkirullan (rullan mitalla ei väliä).

LES MILLS® BODYCOMBAT

Itämaisiin taistelulajeihin ja nyrkkeilyyn perustuva aerobinen tunti. Tunti etenee intervallityyppisesti combat- (lyönti- ja potkuyhdistelmiä, hieman enemmän koreografiaa) ja power-biisien (”tykitystä”, paljon nyrkkeilyä ja juoksua) vaihdellessa. Lopussa lyhyt lihaskunto-osuus (3-5 min) ja venyttely (5 min).

LES MILLS® BODYPUMP

Lihaskuntotunti, jossa käytetään tankoon laitettavia levypainoja. Koko kroppa käydään läpi aloittaen isommista lihasryhmistä (jalat, rinta, selkä). Tunnilla treenataan erityisesti lihaskestävyyttä, yhtä lihasryhmää harjoitetaan yhden biisin ajan (4-6 min). Tehokas vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle erityisesti silloin, kun tähtäimessä on ennemmin kiinteät kuin suuret lihakset.

OHJATTU SALITUNTI

Ohjattu salitunti on kuntosalilla tapahtuva ohjattu lihaskuntoharjoittelutunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyskuntoa. Harjoittelu tapahtuu vaihtelevasti kuntosalilaitteilla, vapailla painoilla, kuntosalin pienvälineillä sekä oman kehon painolla. Ohjaaja opastaa turvallisen ja tehokkaan kuntosaliharjoittelun saloihin, joten et tarvitse välttämättä ollenkaan aiempaa kuntosalikokemusta. Ohjatulle salitunnille voivat osallistua sekä aloittelijat että kovakuntoiset, sillä harjoittelun tehon voi itse säätää omalle kunnolle sopivaksi. Harjoittelu tapahtuu joko kierto- tai paikkaharjoitteluna osallistujamäärän mukaan.

Eri viikonpäivien tunneilla on eri ohjelmat.

Huom! Ohjatut salitunnit pidetään Asemakadun toimipisteellä!

PILATES

Pilates-harjoitusmenetelmä on harjoitusta sisältä ulospäin ja se alkaa kehon keskustan aktivoimisesta. Harjoituksilla aktivoidaan keskikehon syviä lihaksia ja keskitytään lihastasapainoon ja ryhtiin. Liikesarjoissa monia lihasryhmiä käytetään yhtä aikaa ja keho työskentelee yhtenäisenä kokonaisuutena voiman, liikkuvuuden ja tasapainon suhteen. Tavoitteena on keskittyä kokonaisuutena siten, että voimakkaita lihaksia ei käytetä heikompien kompensoimiseen. Pilates-harjoittelun tavoitteena on vakaa keskivartalo, vartalon lihasvoima ja kestävyys, ryhti, tasapaino, liikkuvuus sekä henkinen tasapaino.

SHAPE 20+20+20

SHAPE 20+20+20 on yhdistelmä voimaa, sykettä ja liikkuvuutta. Tämä tunti kuormittaa lihaksiasi, kehittää hapenottokykyäsi sekä lisää liikelaajuutta. Keskitymme hyvään suoritustekniikkaan, laadukkaaseen tekemiseen, itsensä haastamiseen ja ennen kaikkea hyvään treenin flow'hun!

- Voimaosuus koostuu isoja lihasryhmiä kuormittavista liikkeistä (20min)
- Sykeosuus koostuu tehokkaista liikesarjoista ja erilaisista hyppelyistä (20min)
- Liikkuvuusosuus koostuu toiminnallisista ja dynaamisista harjoitteista (20min)

Liikkeistä on tarjolla aina helpompi ja haastavampia vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille!

TEHOFIT

Ota tehostartti viikonloppuun!

TehoFit on koko kroppaa tehokkaasti kuormittava tunti. Liikkeet ovat toiminnallisia ja käytössä on monipuolisesti salista löytyviä välineitä. Tunti kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä ja koordinaatiota. Jokaiselle tunnille on luvassa jotain uutta!

ULKOTREENI uutuus 6.5. alkaen!

Kuntopisteellä treenataan maanantaisin klo 17-18 ulkoilmassa! Tällä uutuustunnilla pääset nauttimaan sekä ulkona liikkumisesta että ryhmäliikunnasta samalla kertaa.

Tunti koostuu koko kehoa kuormittavista harjoitteista, joista jokaiselle löytyy omaan tasoon sopiva vaihtoehto. Pururadat, portaat, erilaiset välineet, kehonpaino sekä vaihteleva maasto tarjoavat aivan uudenlaisen ärsykkeen keholle ja tuovat monipuolisuutta harjoitteluun.

Varaudu sään mukaisella varustuksella!

KOKOONTUMISPAIKAT:
6.5. Hiihtomaja, Simpsiö
13.5. Ritavuoren ylälenkin parkkipaikka
20.5. Hiihtomaja, Simpsiö
27.5. Ritavuoren ylälenkin parkkipaikka
3.6. Hiihtomaja, Simpsiö
10.6. Ritavuoren ylälenkin parkkipaikka
17.6. Hiihtomaja, Simpsiö
24.6. Ritavuoren ylälenkin parkkipaikka

Tunnille pääset mukaan voimassaolevalla salikortilla tai kertamaksulla 8e (käteinen ja/tai liikuntasetelit, tasaraha)

VATSAPEPPU KIINTEYTYS

Helppo askellussarja lämmittelyksi. Tunnin lihaskunto-osuus keskittyy pelkästään vatsalihaksiin ja reisi/pakaralihaksiin monipuolisilla liikkeillä. Lopuksi lyhyet venyttelyt.