Ohjattujen tuntien esittely

BODYHARMONY uutuus! 

Tunti sisältää noin 50 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, joiden tarkoituksena on kehon tärkeiden lihasryhmien harjoittaminen ja voimistaminen. Tunnilla käytettyjen liikkeet ja venytykset lisäävät kehon notkeutta ja joustavuutta. Lisäksi tunti:

  • kehittää nivelten joustavuutta ja niiden liikettä
  • kasvattaa lihasvoimaa
  • edistää verenkiertoa
  • vähentää stressitasoa
  • auttaa ylläpitämään hyvänolontunnetta ja mielenrauhaa
  • keskittää mieltä ja kohottaa yleistä tajunnan tasoa

Tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä, jonka aikana unohdat päivän stressin ja keskityt itseesi samalla kun kehosi lämpenee. Tunnilla ollaan paljain jaloin.

Tunnin lopussa on noin kymmenen minuutin rentoutuminen, johon kannattaa varautua lämpimillä vaatteilla. Mukaan voi lisäksi halutessaan ottaa mukaan esim. villasukat tai viltin.

IISISALITUNTI

Normaalia salituntia helpompi ja kevyempi, erittäin matalan kynnyksen salitunti. Kesto 45min.
Tunnilla perehdytään kuntosalilaitteisiin, harjoitellaan oikeita liiketekniikoita, sekä opetellaan kehonhuoltoliikkeitä.

Huom! Ohjatut salitunnit pidetään Asemakadun toimipisteellä!

KAHVAKUULA

Kahvakuulaharjoittelu on toiminnallista ja vauhdikasta ja se sopii kaikille. Tunti kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä, nopeutta ja tasapainoa. Pääpaino kahvakuulaharjoittelussa kohdistuu keskivartalon seudulle, mikä auttaa kuntoilijaa tekemään tehokkaammin myös muita lihaskuntoliikkeitä. Lisäksi tunnin lopussa tehdään tehokas vatsalihasharjoitus.

KEHONHUOLTO 

Kehonhuolto sopii kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille. Tunnin tavoitteena on parantaa kehon liikkuvuutta ja lihasten elastisuutta, vartalon hallintaa ja tasapainoa unohtamatta. Tunnilla läpikäytävät harjoitukset tehdään oman kehon painolla ja lihashuoltoharjoituksissa käytetään jonkin verran myös foam rolleria eli putkirullaa. Voit halutessasi ottaa tunnille mukaan myös oman putkirullan (rullan mitalla ei väliä).

LES MILLS® BODYCOMBAT

Itämaisiin taistelulajeihin ja nyrkkeilyyn perustuva aerobinen tunti. Tunti etenee intervallityyppisesti combat- (lyönti- ja potkuyhdistelmiä, hieman enemmän koreografiaa) ja power-biisien (”tykitystä”, paljon nyrkkeilyä ja juoksua) vaihdellessa. Lopussa lyhyt lihaskunto-osuus (3-5 min) ja venyttely (5 min).

LES MILLS® BODYPUMP

Lihaskuntotunti, jossa käytetään tankoon laitettavia levypainoja. Koko kroppa käydään läpi aloittaen isommista lihasryhmistä (jalat, rinta, selkä). Tunnilla treenataan erityisesti lihaskestävyyttä, yhtä lihasryhmää harjoitetaan yhden biisin ajan (4-6 min). Tehokas vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle erityisesti silloin, kun tähtäimessä on ennemmin kiinteät kuin suuret lihakset.

OHJATTU SALITUNTI

Ohjattu salitunti on kuntosalilla tapahtuva ohjattu lihaskuntoharjoittelutunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyskuntoa. Harjoittelu tapahtuu vaihtelevasti kuntosalilaitteilla, vapailla painoilla, kuntosalin pienvälineillä sekä oman kehon painolla. Ohjaaja opastaa turvallisen ja tehokkaan kuntosaliharjoittelun saloihin, joten et tarvitse välttämättä ollenkaan aiempaa kuntosalikokemusta. Ohjatulle salitunnille voivat osallistua sekä aloittelijat että kovakuntoiset, sillä harjoittelun tehon voi itse säätää omalle kunnolle sopivaksi. Harjoittelu tapahtuu joko kierto- tai paikkaharjoitteluna osallistujamäärän mukaan.

Eri viikonpäivien tunneilla on eri ohjelmat.

Huom! Ohjatut salitunnit pidetään Asemakadun toimipisteellä!

PILATES

Pilates-harjoitusmenetelmä on harjoitusta sisältä ulospäin ja se alkaa kehon keskustan aktivoimisesta. Harjoituksilla aktivoidaan keskikehon syviä lihaksia ja keskitytään lihastasapainoon ja ryhtiin. Liikesarjoissa monia lihasryhmiä käytetään yhtä aikaa ja keho työskentelee yhtenäisenä kokonaisuutena voiman, liikkuvuuden ja tasapainon suhteen. Tavoitteena on keskittyä kokonaisuutena siten, että voimakkaita lihaksia ei käytetä heikompien kompensoimiseen. Pilates-harjoittelun tavoitteena on vakaa keskivartalo, vartalon lihasvoima ja kestävyys, ryhti, tasapaino, liikkuvuus sekä henkinen tasapaino.

SPINNING

Spinning eli sisäpyöräily on helppo ja tehokas ryhmäliikuntatunti. Mielikuvitusmaisemat vaihtuvat musiikin tahdissa välillä kevyempiä, välillä raskaampia vastuksia käyttäen. Spinning soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille treenaajille, koska jokainen pyöräilijä pystyy määrittämään vastuksen oman kunnon mukaan. Takuuvarma hiki ja hyvä fiilis tunnin jälkeen!

Huom! Spinning-tunneille on aina varattava paikka ennen tuntia!
Varausohjeet: https://www.lapuankuntopiste.fi/aikataulut/spinning-varaus

TEHOFIT

Ota tehostartti viikonloppuun!

TehoFit on koko kroppaa tehokkaasti kuormittava tunti. Liikkeet ovat toiminnallisia ja käytössä on monipuolisesti salista löytyviä välineitä. Tunti kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä ja koordinaatiota. Jokaiselle tunnille on luvassa jotain uutta!

VATSAPEPPU KIINTEYTYS

Helppo askellussarja lämmittelyksi. Tunnin lihaskunto-osuus keskittyy pelkästään vatsalihaksiin ja reisi/pakaralihaksiin monipuolisilla liikkeillä. Lopuksi lyhyet venyttelyt.