Ohjattujen tuntien esittely

BODYHARMONY

Teho: Kevyt

BodyHarmony on rauhallisempi ryhmäliikuntatunti, joka sisältää noin 50 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, joiden tarkoituksena on kehon tärkeiden lihasryhmien harjoittaminen ja voimistaminen. Tunnilla käytetyt liikkeet ja venytykset lisäävät kehon notkeutta ja joustavuutta. Lisäksi tunti:

  • kehittää nivelten joustavuutta ja niiden liikettä
  • kasvattaa lihasvoimaa
  • edistää verenkiertoa
  • vähentää stressitasoa
  • auttaa ylläpitämään hyvänolontunnetta ja mielenrauhaa
  • keskittää mieltä ja kohottaa yleistä tajunnan tasoa

Tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä, jonka aikana unohdat päivän stressin ja keskityt itseesi samalla kun kehosi lämpenee. Tunnilla ollaan paljain jaloin.

Tunnin lopussa on noin kymmenen minuutin rentoutuminen, johon kannattaa varautua lämpimillä vaatteilla. Mukaan voi lisäksi halutessaan ottaa mukaan esim. villasukat tai viltin.

BOOTY+CORE (ENT. VATSAPEPPU KIINTEYTYS)

Teho: Keskiraskas

Booty+Core on kiertoharjoitteluna toteutettava ryhmäliikuntatunti, jolla keskitytään kehittämään lihaksia ja polttamaan rasvaa erityisesti keskivartalon, reisien ja pakaroiden alueelta. Tunnilla lisäksi sykkeen nostoja. Sykettä nostattavaa juoksua ja kyykkäilyä lämmittelyksi ja loppuun lyhyet venyttelyt.

CROSSTRAINING uutuus!

Teho: Keskiraskas

Crosstraining on koko kehoa kuormittava treeni, jossa saat haastaa itseäsi monipuolisilla ja vaihtuvilla liikkeillä. Osa liikkeistä tehdään välineillä, osassa käytetään oman kropan tuomaa vastusta. Yksikään treeni ei ole samanlainen!

HIIT THE FLOOR uutuus!

Teho: Keskiraskas/raskas

Hiit the Floor on korkeasykkeinen tunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä. Tämä intensiivinen tunti yhdistelee erilaisia voima- ja kestävyysharjoituksia ja vauhdikas musiikki takaa onnistuneen ja hauskan treenin. Tunnin kesto on 50min.

Tunti sisältää juoksua ja hyppyjä, joten kunnon treenikengät ovat ehdottomat. Tunti sopii kuitenkin kaikentasoisille treenaajille, koska tehoa voi tarvittaessa keventää vaihtamalla esim. juoksun marssiksi, jättää hypyt tekemättä jne.

KAHVAKUULA

Teho: Keskiraskas/raskas

Kahvakuulailu on toiminnallista ja vauhdikasta harjoittelua ja se sopii kaikille ikään ja treenitaustaan katsomatta. Tunti kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä, nopeutta sekä tasapainoa ja kehonhallintaa. Pääpaino kahvakuulaharjoittelussa kohdistuu keskivartalon seudulle, mikä auttaa kuntoilijaa tekemään tehokkaammin myös muita lihaskuntoliikkeitä. Lisäksi tunnin lopussa tehdään tehokas vatsalihasharjoitus.

KEHONHUOLTO 

Teho: Kevyt

Kehonhuolto sopii kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille. Tunnin tavoitteena on parantaa kehon liikkuvuutta ja lihasten elastisuutta, kehonhallintaa ja tasapainoa unohtamatta. Tunnilla läpikäytävät harjoitukset tehdään oman kehon painolla ja lihashuoltoharjoituksissa käytetään jonkin verran myös foam rolleria eli putkirullaa. Voit halutessasi ottaa tunnille mukaan myös oman putkirullan (rullan mitalla ei väliä).

LES MILLS® BODYCOMBAT

Teho: Raskas

Les Mills® Bodycombat on itämaisiin taistelulajeihin ja nyrkkeilyyn perustuva aerobinen tunti. Tunti etenee intervallityyppisesti combat- (lyönti- ja potkuyhdistelmiä, hieman enemmän koreografiaa) ja power-biisien (”tykitystä”, paljon nyrkkeilyä ja juoksua) vaihdellessa. Lopussa lyhyt lihaskunto-osuus (3-5 min) ja venyttely (5 min).

LES MILLS® BODYPUMP

Teho: Keskiraskas

Les Mills® Bodypump on lihaskuntotunti, jossa käytetään tankoon laitettavia levypainoja. Koko kroppa käydään läpi aloittaen isommista lihasryhmistä (jalat, rinta, selkä). Tunnilla treenataan erityisesti lihaskestävyyttä ja yhtä lihasryhmää harjoitetaan yhden biisin ajan (4-6 min). Pumppi on tehokas vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle erityisesti silloin, kun tähtäimessä on ennemmin kiinteät kuin suuret lihakset.

OHJATTU SALITUNTI

Teho: Keskiraskas

Ohjattu salitunti on kuntosalilla tapahtuva ohjattu lihaskuntoharjoittelutunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyskuntoa. Harjoittelu tapahtuu vaihtelevasti kuntosalilaitteilla, vapailla painoilla, kuntosalin pienvälineillä sekä oman kehon painolla. Ohjaaja opastaa turvallisen ja tehokkaan kuntosaliharjoittelun saloihin, joten et tarvitse välttämättä ollenkaan aiempaa kuntosalikokemusta. Ohjatulle salitunnille voivat osallistua sekä aloittelijat että kovakuntoiset, sillä harjoittelun tehon voi itse säätää omalle kunnolle sopivaksi. Harjoittelu tapahtuu joko kierto- tai paikkaharjoitteluna osallistujamäärän mukaan.

Eri viikonpäivien tunneilla on eri ohjelmat.

Huom! Ohjatut salitunnit pidetään Asemakadun toimipisteellä!

PILATES

Teho: Kevyt

Pilates-harjoitusmenetelmä on harjoitusta sisältä ulospäin ja se alkaa kehon keskustan aktivoimisesta. Harjoituksilla aktivoidaan keskikehon syviä lihaksia ja keskitytään lihastasapainoon ja ryhtiin. Liikesarjoissa useita lihasryhmiä käytetään yhtä aikaa ja keho työskentelee yhtenäisenä kokonaisuutena voiman, liikkuvuuden ja tasapainon suhteen. Tavoitteena on keskittyä harjoitteluun kokonaisuutena siten, että voimakkaita lihaksia ei käytetä heikompien kompensoimiseen. Pilates-harjoittelun tavoitteena on vakaa keskivartalo, vartalon lihasvoima ja kestävyys, ryhti, tasapaino, liikkuvuus sekä henkinen tasapaino.

PLYO uutuus!

Teho: Raskas

Plyo (plyometrinen) tunti pitää sisällään nopeusvoimaharjoitteita sekä ala- että ylävartalolle pääpainon ollessa kuitenkin alavartalon lihaksissa. Kehonpaino sekä pienet lisäpainot tuovat vastuksen toistoihin. Tunti lähtee käyntiin huolellisella alkulämmittelyllä, jonka jälkeen siirrytään itse harjoitukseen. Tunnin loppupuolella tehdään muutaman liikkeen core-treeni ja tunti päättyy loppujäähdyttelyyn.

Plyo on kovatehoinen tunti. Tehoa voi tarpeen mukaan säädellä itselle sopivammaksi, joten tunti soveltuu kaikenkuntoisille. Plyo-tunnilla taistelet aikaa ja itseäsi vastaan.

Tämä tunti sopii parhaiten sellaiselle treenaajalle, joka nauttii itsensä haastamisesta, kovatehoisesta tekemisestä sekä haluaa vaihtelua harjoitteluun!

SHAPE 20+20+20

Teho: Keskiraskas

SHAPE 20+20+20 on yhdistelmä voimaa, sykettä ja liikkuvuutta. Tämä tunti kuormittaa lihaksiasi, kehittää hapenottokykyäsi sekä lisää liikelaajuutta. Keskitymme hyvään suoritustekniikkaan, laadukkaaseen tekemiseen, itsensä haastamiseen ja ennen kaikkea hyvään treenin flow'hun!

  • Voimaosuus koostuu isoja lihasryhmiä kuormittavista liikkeistä (20min)
  • Sykeosuus koostuu tehokkaista liikesarjoista ja erilaisista hyppelyistä (20min)
  • Liikkuvuusosuus koostuu toiminnallisista ja dynaamisista harjoitteista (20min)

Liikkeistä on tarjolla aina helpompia ja haastavampia vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille!

SPINNING

Teho: Keskiraskas

Spinning eli sisäpyöräily on helppo, mutta samalla tehokas ryhmäliikuntatunti. Mielikuvitusmaisemat vaihtuvat musiikin tahdissa välillä kevyempiä, välillä raskaampia vastuksia käyttäen. Spinning soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille treenaajille, koska jokainen pyöräilijä pystyy määrittämään vastuksen oman kunnon mukaan. Takuuvarma hiki ja hyvä fiilis tunnin jälkeen!

Huom! Spinning-tunneille on aina varattava paikka ennen tuntia! Varausohjeet: https://www.lapuankuntopiste.fi/aikataulut/spinning-varaus