Ohjattujen tuntien esittely

KAHVAKUULA

Kahvakuulaharjoittelu on toiminnallista ja vauhdikasta ja se sopii kaikille. Tunti kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä, nopeutta ja tasapainoa. Pääpaino kahvakuulaharjoittelussa kohdistuu keskivartalon seudulle, mikä auttaa kuntoilijaa tekemään tehokkaammin myös muita kuntosaliliikkeitä. Lisäksi tunnin lopussa tehdään tehokas vatsalihasharjoitus.

KEHONHUOLTO 

Kevään 2018 uutuustunti Kehonhuolto sopii kaikenikäisille ja -tasoisille liikkujille. Tunnin tavoitteena on parantaa kehon liikkuvuutta ja lihasten elastisuutta, vartalon hallintaa ja tasapainoa unohtamatta. Tunnilla läpikäytävät harjoitukset tehdään oman kehon painolla ja lihashuoltoharjoituksissa käytetään jonkin verran myös foam rolleria eli putkirullaa. Voit halutessasi ottaa tunnille mukaan myös oman putkirullan (rullan mitalla ei väliä).

KUNTONYRKKEILY uutuus!

Esittely tulossa!

KYMPPI

Kymppi on tehokas lihaskuntotunti, jossa koko kroppa saa takuuvarmasti liikettä. Tunti toteutetaan kiertoharjoitteluna ja siinä hyödynnetään monipuolisesti salista löytyvää kalustoa. Luvassa on kymmenen viikottain vaihtuvaa liikettä kymmenen minuutin erissä.

Millä mooveilla tämä viikonloppu lähtee liikkeelle? Tule ja ota selvää! ;)

LASTEN LIIKUNTALEIKKIKOULU

Huom! Kurssille ennakkoilmoittautuminen. Lisätietoa: https://www.lapuankuntopiste.fi/palvelut/kurssit

LES MILLS® BODYCOMBAT

Itämaisiin taistelulajeihin ja nyrkkeilyyn perustuva aerobinen tunti. Tunti etenee intervallityyppisesti combat- (lyönti- ja potkuyhdistelmiä, hieman enemmän koreografiaa) ja power-biisien (”tykitystä”, paljon nyrkkeilyä ja juoksua) vaihdellessa. Lopussa lyhyt lihaskunto (3-5 min) ja venyttely (5 min).

LES MILLS® BODYPUMP

Lihaskuntotunti, jossa käytetään tankoon laitettavia levypainoja. Koko kroppa käydään läpi aloittaen isommista lihasryhmistä (jalat, rinta, selkä). Tunnilla treenataan erityisesti lihaskestävyyttä, yhtä lihasryhmää harjoitetaan yhden biisin ajan (4-6 min). Tehokas vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle erityisesti, jos tähtäimessä on ennemmin kiinteät kuin suuret lihakset.

OHJATTU SALITUNTI

Ohjattu salitunti on kuntosalilla tapahtuva ohjattu lihaskuntoharjoittelutunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyskuntoa. Harjoittelu tapahtuu vaihtelevasti kuntosalilaitteilla, vapailla painoilla sekä oman kehon painolla. Ohjaaja opastaa turvallisen ja tehokkaan kuntosaliharjoittelun saloihin, joten et tarvitse aiempaa kuntosalikokemusta. Ohjatulle salitunnille voivat osallistua sekä aloittelijat että kovakuntoiset, sillä harjoittelun tehon voi itse säätää omalle kunnolle sopivaksi. Harjoittelu tapahtuu joko kierto- tai paikkaharjoitteluna osallistujamäärän mukaan.

Eri viikonpäivien tunneilla on eri ohjelmat.

Huom! Ohjatut salitunnit pidetään Asemakadun toimipisteellä!

PILATES

Pilates-harjoitusmenetelmä on harjoitusta sisältä ulospäin ja se alkaa kehon keskustan aktivoimisesta. Harjoituksilla aktivoidaan keskikehon syviä lihaksia ja keskitytään lihastasapainoon ja ryhtiin. Liikesarjoissa monia lihasryhmiä käytetään yhtä aikaa ja keho työskentelee yhtenäisenä kokonaisuutena voiman, liikkuvuuden ja tasapainon suhteen. Tavoitteena on keskittyä kokonaisuutena siten, että voimakkaita lihaksia ei käytetä heikompien kompensoimiseen. Pilates-harjoittelun tavoitteena on vakaa keskivartalo, vartalon lihasvoima ja kestävyys, ryhti, tasapaino, liikkuvuus sekä henkinen tasapaino.

SPINNING

Spinning eli sisäpyöräily on helppo ja tehokas ryhmäliikuntatunti. Mielikuvitusmaisemat vaihtuvat musiikin tahdissa välillä kevyempiä, välillä raskaampia vastuksia käyttäen. Spinning soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille treenaajille, koska jokainen pyöräilijä pystyy määrittämään vastuksen oman kunnon mukaan. Takuuvarma hiki ja hyvä fiilis tunnin jälkeen!

TEHOFIT syksyn 2018 uutuus!

Ota tehostartti viikonloppuun!

TehoFit on koko kroppaa tehokkaasti kuormittava tunti. Liikkeet ovat toiminnallisia ja käytössä on monipuolisesti salista löytyviä välineitä. Tunti kehittää lihaskuntoa, kestävyyttä ja koordinaatiota. Jokaiselle tunnille on luvassa jotain uutta!

TEHOTREENI

Tehotreeni koostuu erilaisista sykettä nostavista aerobisista ja lihaskuntoharjoitteista käyttäen ryhmäliikuntakeskuksen kalustoa. Koko kehoa kuormittava tehotreeni poikkeaa tyypillisestä tuntikaavasta siten, että jokainen treenitunti on erilainen. Tunti sopii kaikille niin naisille kuin miehille ja ehdottomasti heille jotka haluavat nostaa fyysistä huippukuntoaan.

Kuten nimikin kertoo, kyseessä on todella tehokas ja kova harjoitus. Harjoituksessa hapenkulutus lihaksistossa on suurempaa kuin hapensaanti, tästä seuraa happivaje ja lihaksissa polttava tunne, eli maitohappoa kertyy runsaasti harjoittelun kohteena oleviin lihaksiin. Tehotreeneillä elimistö kehittyy niin, että kovatehoisia eli korkealla syketasolla tapahtuvia harjoituksia voidaan jatkaa kauemmin ja tehokkaammin. Säännöllisesti tapahtuvilla tehotreeneillä lihaksisto totutetaan sietämään maitohappoja enemmän.

Saadaksesi harjoittelusta mahdollisimman kehittävää ja nousujohteista, tarvitaan yksi kova tehotreeni viikossa. Tervetuloa ryhmään haastamaan omaa henkilökohtaista kipukynnystä tietämättä siitä miten se tapahtuu juuri tämän päivän tehotreenissä. ;)

VATSAPEPPU KIINTEYTYS

Helppo askellussarja lämmittelyksi, lihaskunto-osuus keskittyen vain vatsalihaksiin ja reisi/pakaralihaksiin monipuolisilla liikkeillä. Lopuksi lyhyet venyttelyt.